faq mobile banner faq banner nl

FAQ - Antwoorden op vragen

Je kunt een schadegeval melden op de volgende manieren:

  • Ga naar de website https://declaration.caddyprotect.be en identificeer jezelf met je inschrijvingsnummer (te vinden op je inschrijvingscertificaat), evenals het e-mailadres of mobiele telefoonnummer dat je hebt opgegeven bij je inschrijving. Ga vervolgens naar "schade melden", kies de garantie waarop je een beroep wilt doen en upload de gevraagde documenten.
  • Stuur een e-mail naar caddyprotect@spb.be
  • Stuur een brief naar het volgende adres: SPB Benelux BV Caddy Protect, Roderveldlaan 3, 2600 Berchem.

Na het eerste jaar kun je je verzekering opzeggen op de jaarlijkse vervaldatum van het contract of op de vervaldatum van de jaarlijkse premie, mits een opzegtermijn van drie maanden:

  • Ga naar de website https://declaration.caddyprotect.be en identificeer jezelf met je inschrijvingsnummer (te vinden op je inschrijvingscertificaat), evenals het e-mailadres of mobiele telefoonnummer dat je hebt opgegeven bij je inschrijving. Ga vervolgens naar "contractbeheer" en "mijn contract opzeggen".
  • Of stuur een e-mail naar caddyprotect@spb.be,
  • Of stuur een brief naar het volgende adres: SPB Benelux BV Caddy Protect, Roderveldlaan 3, 2600 Berchem.

Je hebt 14 dagen de tijd om af te zien van je Caddy Protect-verzekering:

  • Ga naar de website https://declaration.caddyprotect.be en identificeer jezelf met je inschrijvingsnummer (te vinden op je inschrijvingscertificaat), evenals het e-mailadres of mobiele telefoonnummer dat je hebt opgegeven bij je inschrijving. Ga vervolgens naar "Mijn Contract" en "Mijn contract stopzetten".
    Of stuur een e-mail naar caddyprotect@spb.be,
    Of stuur een brief naar het volgende adres: SPB Benelux BV Caddy Protect, Roderveldlaan 3, 2600 Berchem.

Hiervoor moet je je verzoek indienen volgens het volgende model (of een equivalent formaat): "Ik, ondergetekende M (Mevrouw, Mejuffrouw) ........................................... (naam, voornaam, adres), verklaar af te zien van de inschrijving voor het contract Caddy Protect nr. A688K dat ik heb ondertekend op ............. (Datum en handtekening)."

Voor de garanties "Ziekenhuisopname na ongeval" en "Verlies van autonomie na een ongeval" verandert er niets, je bent gedekt tot 85 jaar. 

Vanaf 65 jaar kun je niet profiteren van de garanties "Volledig en Onomkeerbaar Verlies van Autonomie door een Ongeval" (VOVA), "Tijdelijke Volledige Arbeidsongeschiktheid" (VTA) en "Werkloosheid". 

Een ongeval wordt gedefinieerd als een plotselinge, onvoorspelbare gebeurtenis veroorzaakt door een externe oorzaak buiten de controle van de verzekerde.
 

De status van Volledig en Onomkeerbaar Verlies van Onafhankelijkheid door een Ongeval betekent dat je na een ongeval* blijvend en volledig niet meer in staat bent om een betaalde activiteit uit te voeren. 

Je moet ook permanent afhankelijk zijn van de hulp van anderen om te kunnen bewegen, eten, kleden of wassen. 
Deze toestand moet worden erkend door de verzekeraar vóór je 65e verjaardag. 

Er geldt geen wachttijd of eigenrisicotermijn voor deze dekking.

*Een ongeval wordt gedefinieerd als elk plotselinge, onvoorziene gebeurtenis die het gevolg is van een niet door een actie van de Verzekerde teweeggebrachte oorzaak. 
 

Je wordt beschouwd als zijnde in Volledig en Onomkeerbaar Verlies van Autonomie als gevolg van een ongeval*:

  • Je bent in een toestand van volledige of gedeeltelijke afhankelijkheid op de dag van het schadegeval
  • Je moet op grond van het Schadegeval de Bijstandsuitkering voor Ouderen (Allocation Personnalisée d’Autonomie of APA) Wallonie, THAB Brussel (Tegemoetkoming Hulp aan Bejaarden), Zorgbudget Vlaanderen genieten

Deze dekking kan worden geactiveerd als je tussen de 65 en 85 jaar oud bent. Er geldt geen wachttijd. 

*Een ongeval wordt gedefinieerd als elk plotselinge, onvoorziene gebeurtenis die het gevolg is van een niet door een actie van de Verzekerde teweeggebrachte oorzaak.

De dekking Verlies van Werk heeft een wachttijd van 90 dagen volgend op de datum van inwerkingtreding en geeft geen recht op uitkering. 

Om een vergoeding te kunnen ontvangen, moet je voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Minstens één jaar in vaste dienst zijn geweest op de datum van je ontslag
  • Ontslagen zijn en dus volledig werkloos zijn (gedeeltelijke werkloosheid komt niet in aanmerking)
  • Meer dan 60 opeenvolgende dagen werkloos zijn (overeenkomend met de franchiseperiode)
  • Ook werkloosheidsuitkeringen ontvangen van een erkende werkloosheidsorganisatie
  • Jonger zijn dan 65 jaar op het moment van je ontslag

Als gevolg van een ongeval of ziekte, ben je verplicht om volledige en voortdurende rust thuis te nemen, dan heb je recht op VTA-vergoeding.

VTA heeft een wachttijd van 90 dagen na het aangaan van het contract, wat betekent dat er gedurende deze periode geen schade kan worden vergoed.

Je moet ook jonger zijn dan 65 jaar en gedurende meer dan 60 opeenvolgende dagen continu in VTA-situatie verkeren.

De ziekenhuisopname moet het gevolg zijn van een ongeval* dat heeft plaatsgevonden vóór je 85e verjaardag. 

Met "ziekenhuisopname" wordt bedoeld elk continu verblijf van ten minste de franchiseperiode van 3 dagen. Dit verblijf moet plaatsvinden in een kliniek of ziekenhuis (openbaar of privé) dat erkend is door de gezondheidsautoriteiten en gevestigd is in België. 

*Een ongeval wordt gedefinieerd als elk plotselinge, onvoorziene gebeurtenis die het gevolg is van een niet door een actie van de Verzekerde teweeggebrachte oorzaak.

In geval van tegenslag (ziekenhuisopname na ongeval, volledig en onomkeerbaar verlies van autonomie door een ongeval, volledige tijdelijke arbeidsongeschiktheid, verlies van autonomie door een ongeval of verlies van werk), stelt deze verzekering je in staat om een uitkering te ontvangen om je bijvoorbeeld te helpen met je dagelijkse boodschappen, bijvoorbeeld bij Carrefour. Je kunt alle informatie vinden op de pagina van onze website via deze link.