Welke zijn de wijzigingen qua gebruik vanaf 14 september 2020?
Sterke authenticatie om beveiligde onlinebetalingen te garanderen
Sterke authenticatie is een identificatieprocedure die kadert in de nieuwe Europese richtlijn PSD2. Deze richtlijn is bedoeld om de consumenten beter te beschermen en om in Europa een uniek kader te creëren voor eenvoudigere, veiligere en efficiëntere betalingstransacties.
Sterke authenticatie betekent dat de onlinebetalingstransacties zullen worden gecontroleerd met behulp van 2 criteria die de mogelijkheid bieden om jou te identificeren. Voor wat jouw Visa kaart van Carrefour betreft, zullen wij jou vragen om je te identificeren via:
- een bevestigingscode die je ontvangt op jouw gsm
- een Verified By Visa-wachtwoord met 6 cijfers
Wat hebt je nodig om een aankoop te doen op het internet?
Bij een onlineaankoop heeft de handelaar uiteenlopende gegevens nodig om over te gaan tot het betalen van de aankoop:
- het nummer van jouw Visa kaart van Carrefour
- de vervaldatum van jouw Visa kaart van Carrefour (maand/jaar)
- de driecijferige CVV-code die op de keerzijde staat van jouw Visa kaart van Carrefour
Als de handelaar de verplichting tot sterke authenticatie nakomt op het ogenblik dat jouw aankoop wordt bevestigd, zal er een venster met ‘Verified By Visa’ verschijnen op jouw scherm. Om de aankoop te bevestigen, moet je:
- jouw sms-bevestigingscode invoeren (verstuurd naar jouw gsm-nummer)
- het persoonlijk ‘Verified By Visa’-wachtwoord met 6 cijfers invoeren
Op deze manier wordt jouw betaling op een veilige manier gevalideerd.
Hoe kan ik mij inschrijven voor Verified By Visa en mijn betalingen beveiligen?
Om jouw onlineaankopen te beveiligen en te profiteren van de dienst ‘Verified By Visa’, moet je jezelf inschrijven (indien dat nog niet is gebeurd) via de homebanking Carrefour Finance ALVORENS jouw eerste transactie te doen op een e-commercesite. Klik op het menu ‘Verified by Visa’ en kies een persoonlijk en vertrouwelijk wachtwoord met 6 cijfers.
Je moet al je kredietkaarten afzonderlijk inschrijven.
Als ke je niet wenst in te schrijven voor de dienst ‘Verified By Visa’, kun je geen betalingen doen met jouw kaart op het internet vanaf 14 september 2020, als de handelaar de verplichting tot sterke authenticatie nakomt. Europese betalingen van meer dan € 30 die worden uitgevoerd zonder het ‘Verified By Visa’-wachtwoord met 6 cijfers, zullen worden beschouwd als niet-toegestaan en bijgevolg worden geweigerd.
Ik heb een probleem met de toegang tot mijn homebanking
Om vlot toegang te hebben tot jouw homebanking Carrefour Finance, gebruikt je best Internet Explorer, Google Chrome of Safari als browser. Aarzel in geval van problemen niet om contact op te nemen met onze klantendienst door te bellen naar het nummer 02/226.37.00 van maandag tot vrijdag van 8u45 tot 19u00 en op zaterdag van 9u00 tot 18u00, of door een e-mail te sturen naar fimaser.sav@fimaser.be
Wachtwoord vergeten / onjuist wachtwoord
Ben je jouw wachtwoord met 6 cijfers vergeten en moet je een aankoop voltooien op een e-commercesite?
Je kunt op elk moment een nieuw wachtwoord aanmaken in jouw homebanking Carrefour Finance in het menu ‘Verified By Visa’. Klik op de knop ‘nieuw wachtwoord’ en volg de instructies. Zodra jouw nieuw wachtwoord is gegenereerd, kun je jouw aankoop voortzetten.
Op bepaalde sites is de in te voeren code langer dan 6 cijfers
Bepaalde Europese landen gebruiken ‘Verified By Visa’-wachtwoorden die langer zijn dan 6 cijfers. Voer jouw wachtwoord met 6 cijfers in en houd geen rekening met de voorziene lengte in het venster ‘Verified By Visa’.
Waarom wordt mijn transactie geweigerd op de Europese site van de handelaar?
Zolang de handelaar niet de nodige maatregelen heeft genomen om de bevestiging van de aankopen aan te bieden via een sterke authenticatie, kun je geen aankopen meer doen op die site. Deze reglementering geldt voor alle Europese betaalinstellingen en handelaars.
Het wijzigen van de betaalwijze zal niet de mogelijkheid bieden om te betalen. Je moet wachten tot de site van de handelaar conform is gemaakt.
Wat moet ik doen als ik mijn Verified By Visa-account geblokkeerd heb?
In geval van problemen moet je zo snel mogelijk contact opnemen met de klantendienst door te bellen naar het nummer 02/226.37.00 van maandag tot vrijdag van 8u45 tot 19u00 en op zaterdag van 9u00 tot 18u00, of door een e-mail te sturen naar fimaser.sav@fimaser.be
Wat moet ik doen als ik mijn telefoonnummer heb gewijzigd?
Ingeval jouw gsm-nummer werd gewijzigd, moet je jouw gsm-nummer actualiseren alvorens jouw aankoop te kunnen voortzetten:
Ofwel in jouw Homebanking Carrefour Finance
Ofwel door contact op te nemen met onze klantendienst door te bellen naar het nummer 02/226.37.00 van maandag tot vrijdag van 8u45 tot 19u00 en op zaterdag van 9u00 tot 18u00, of door een e-mail te sturen naar fimaser.sav@fimaser.be
Wat moet ik doen als ik een nieuwe kaart heb ontvangen (vervallen, verloren, Card Stop)?
In geval van verlies of diefstal van de kaart moet je deze kaart opnieuw inschrijven voor de dienst ‘Verified By Visa’ in jouw homebanking Carrefour Finance in de rubriek ‘Verified By Visa’ en opnieuw een wachtwoord met 6 cijfers aanmaken.
In geval van een vervallen kaart en van vernieuwing van uw kaart behoudt u uw oud wachtwoord met 6 cijfers. Er moet geen enkele update worden uitgevoerd.
Belangrijk bericht
Voor jouw veiligheid zal Carrefour Finance je nooit contacteren om jouw persoonlijke ‘Verified By Visa’-gegevens te verkrijgen. Indien je een dergelijk verzoek krijgt (telefonisch, via mail of sms), moet je dat verzoek negeren en snel contact met ons opnemen; je bent misschien slachtoffer van een poging tot fraude.